Vid mitt skrivbord...

Nu sitter jag här, vid mitt skrivbord, ett skrivbord som stått här sedan jag började på Umu. Köpt begagnat via blocket tillsammans med vår tvbänk för ynka 700 kronor. Men jag har aldrig suttit vid det. Det har däremot, ej till förvåning, fyllt användningsområdet som avlastningsbänk. Studierna har tagits vid avslappnat i soffan istället med utfall mycket ofta i sömn. Skrivbordet har bara stått där, 5 meter ifrån mig, utan att på riktigt använts. 
 
Jag har hela tiden tänkt att när studierna blir seriösa, tuffa, svåra och när de inte går att riskera för insomnande - då ska skrivbordet användas. Då kommer jag kunna sitta där och plugga i timmar och bara fokusera. Nu sitter jag här vid mitt skrivbord. Statistikboken ligger till höger om mig med det fina anteckningsblocket i lila jag fick av mamma förra helgen. Snart ska jag öppna den och fortsätta läsa om z-test och t-test i kapitel 8 (som uppenbarligen tar år och dar för mig att ta mig igenom). Pfft, z-test och t-test. 
 
Kaxig musik ljudar i mina öron, nästan som om jag vore på fest, tangenterna träffas i takt till denna och om M skulle stå bredvid mig just nu så skulle han säkerligen kunna lista ut just vilken låt jag lyssnar på i mina hörlurar. Se upp tentajävel, nu kommer jag och tar dig!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Eevi

En energirik och sprängfullt tänkande tös från södra Norrland som oftast alltid tar vara på alla känslor runt omkring. Braiga som dåliga. Det kan vara energikrävande, kämpigt och tungt att göra det men det ger mig också den allra starkaste upplevelsen av de varma, glada och gosiga känslorna. Därför är det värt och värdefullt. Välkommen till mig. Kommentera(/säg någonting) gärna :-)

RSS 2.0