En blogg är en insyn, en insyn är min blogg...

Mitt första inlägg.

Mitt första inlägg, blogg.se:s egna ord, men det stämmer mycket bra. Det här är mitt första inlägg i denna fina blogg som jag idag fick tankar att skapa. Varför då; varför nu, varför en blogg. 

 

Jo för jag känner att det känns bra just nu. Har mycket tankar och jag mår bra av att skriva ner dem. Allt är så mycket enklare när det blir svart på vitt. Inte lika abstrakt eller svävande utan fast och konkret. Det gillar jag, allting annat av mig är abstrakt och svävande nog. 

 

Jag sitter, går, står och ligger ner mycket och grubblar, över livet och åt vilket håll min (positiva) energi ska läggas åt. Tänkte att bloggen kunde ge en insyn över hur det går och åt vilket håll det går. Just nu sitter jag vid mitt köksbord och funderar hur jag kom hit; vilka val och handlingar det var som fick mig att hamna precis här där jag är nu. Vid mitt köksbord? Haha nej :), utan där jag är i livet och hur jag finner mig i livet. Och vart jag härnäst ska. 

 

Jag hade en minnesanteckning igår/förrgår när jag gick hem med M från en nyfunnen vän tidigt på morgonen innan solen kommit på plats: jag hittade vart jag skulle gå. Det tyckte jag var jättehäftigt men jag sa ingenting då för jag ville hålla det för mig själv en stund. Sedan kan man kanske tycka att det inte är en sådan stor grej, att kunna hitta i staden där man bor, men det var det för mig. Att jag numera kan hitta i stan i mörker och hinna med bussen hem är en stolpe som jag ska utgå ifrån. Det utgjorde någonting det där. Glad.

 



Kommentarer
Blogg.se

Lycka till med din nya blogg!

2013-10-13 @ 16:11:36
URL: http://blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Eevi

En energirik och sprängfullt tänkande tös från södra Norrland som oftast alltid tar vara på alla känslor runt omkring. Braiga som dåliga. Det kan vara energikrävande, kämpigt och tungt att göra det men det ger mig också den allra starkaste upplevelsen av de varma, glada och gosiga känslorna. Därför är det värt och värdefullt. Välkommen till mig. Kommentera(/säg någonting) gärna :-)

RSS 2.0