Varannan vatten...

Man måste ha roligt också. Det kan inte bara vara allvar hela tiden. Ibland måste man ta en fikapaus i arbetet. Därför ska den här helgen (fre, lör) bli ett lugn i tungt ungdomsliv/studentliv och skola. Först ikväll kommer den ena halvan av min familj, min mamma och Tommy, sen på lördageftermiddag/kväll är det dags för min psykologinsparks finsittning. Då kan jag kasta iväg mig 0:an och kalla mig för T1a. Spännande. Allt är fixat inför finsittningen också. Jag har under de närmaste veckorna haft dåligt självförtroende, mest påverkat av mitt hår - vilket är någonting relativt ovanligt för mig (jag brukar oftast alltid görtrivas i mitt hår och alla olika frisyrval jag gör/har). Men det är fixat nu, jag har kommit på en bra plan för mitt hår.
 
Mitt hår är kort, vilket traditionellt sätt inte hör till kvinnans utstyrsel vid en finsittning (tanke: men när har jag brytt mig om sånt då? Jo det är faktiskt svårt ibland att vara normmässigt annorlunda, det är värt men mer energikrävande än att "följa strömmen"), så jag valde att lösa "problemet" för att kunna ha kul med mitt hår, jag också, genom att forma hela min utstyrsel något gammeldags (förhoppningsvis med lutning på/från 20talet i modern tappning). Vi får se vilken frukt det ger. Nu har mamma äntligen kommit på plats (känns lätt främmande) så nu är det dags för lite kvalitativ family time. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Eevi

En energirik och sprängfullt tänkande tös från södra Norrland som oftast alltid tar vara på alla känslor runt omkring. Braiga som dåliga. Det kan vara energikrävande, kämpigt och tungt att göra det men det ger mig också den allra starkaste upplevelsen av de varma, glada och gosiga känslorna. Därför är det värt och värdefullt. Välkommen till mig. Kommentera(/säg någonting) gärna :-)

RSS 2.0