Äta bör man annars dör man...

En god frukost med allt som hör därtill kan vara den bästa av de bästa stunder på dagen. När man hör äggen slå mot skeden i kastrullen i det kokande vattnet och när det luktar kaffe utöver hela köket, då, då trivs jag. Oavsett om det är en tidig frukost runt 7-8 snåret eller en sen frukost, som idag, när den korta visaren pekar på 12 så känns det som att det är hoppet in i dagen. En korts stunds avkoppling med ljud av radion, tystnad, prat eller ett tvprogram som utgör den korta men ändå oändliga tid innan dagen kan möjliggöras. Äggen blev perfekta - geggiga i mitten men inte flytande, sojakaffet smakar gott, Dr Mcdreamy är snygg och gör mig glad som vanligt och min fina M sitter med mig även denna morgon. Livet är gött. 
 
Nu börjar dagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Eevi

En energirik och sprängfullt tänkande tös från södra Norrland som oftast alltid tar vara på alla känslor runt omkring. Braiga som dåliga. Det kan vara energikrävande, kämpigt och tungt att göra det men det ger mig också den allra starkaste upplevelsen av de varma, glada och gosiga känslorna. Därför är det värt och värdefullt. Välkommen till mig. Kommentera(/säg någonting) gärna :-)

RSS 2.0